Comic 309 - Lethian Knights are scary

20th Mar 2015, 6:52 PM in Chapter Five
Save State | Load State
309 - Lethian Knights are scary
Average Rating: 5 (17 votes)

Author Notes:

rufiangel 20th Mar 2015, 6:52 PM edit delete
rufiangel
And with that, I'll be taking my afore-mentioned break this coming Monday (the 23rd) and will be back with an update on Wednesday! :) Thank you for reading, as always! Disqus should still be pretty active even when I'm not updating though so please feel free to drop by and hang out anyway. :) <3

Strip number 9 has been redrawn by the way!
image

You can also check out the Tapastic link here!

Have a great weekend everyone, and I'll catch you on Wednesday! :)

image
(Please click to go to the DA journal entry that describes this in more detail :) There are also side-by-side panel comparisons in this journal if you'd like to see the difference between the old and redrawn strips!)

image

Comments:

CiciEnixa 20th Mar 2015, 6:56 PM edit delete reply
CiciEnixa
*kneels on ground and cries out to the heavens*
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!

You were so close, Kylie D,: You just had to aim LOWER!
rufiangel 20th Mar 2015, 10:57 PM edit delete reply
rufiangel
XDDDDD LOL Cici-muffin!! Let's just say Kylie was, uh, playing by the unwritten honorable warrior rules and leave it at that XDDD
Jarvi 21st Mar 2015, 5:42 AM edit delete reply
Jarvi
Lord C.C. Tavernwench! How can you give such horrendous ideas >:O
mjkj 20th Mar 2015, 7:01 PM edit delete reply
mjkj
Awww...

Kylie is out :(

Poor Kylie...

...can Cain heal her from this distance, too?


...and enjoy your break, Rufi ^_^

rufiangel 20th Mar 2015, 10:58 PM edit delete reply
rufiangel
Yep, Kylie is out! :P

And hmm, it would depend how far away the party is from Kylie and Madou's location. We know they're not too far away, but...

Oh and thank you, I will~~! <333 X3
mjkj 21st Mar 2015, 12:59 AM edit delete reply
mjkj
:D ^_^ <3 <3 <3 <3 <3 <3 *hugs*
MST3KFan 20th Mar 2015, 7:17 PM edit delete reply
MST3KFan
Well, at least Kylie still got one last hit (hits) in... T_T
rufiangel 20th Mar 2015, 10:59 PM edit delete reply
rufiangel
Yep! If the name of the technique is anything to go by she got ten thousand of them in! XD (Though admittedly there's probably a SLIGHT exaggeration in that technique name...)
LeRenardRoux 20th Mar 2015, 7:33 PM edit delete reply
LeRenardRoux
urrrgng *shakes fist*
rufiangel 20th Mar 2015, 11:00 PM edit delete reply
rufiangel
XDDD sorryyyyy~~~~

She definitely gave it her best shot, though...!
Seabiscuit 20th Mar 2015, 10:02 PM edit delete reply
Seabiscuit
....It's so cool seeing Madou scratched up and covered in blood. Yep, I'm a fucked up biscuit, hahahahah.

...But i'm ok with this.>,>

Looove that 2nd and 5th panels oh gosh.
Healing every minute? Gosh that's another really handy buff.:D

(Hehhe that re-done page oh god that tiny Cain, so cute!)

Have a very good break Rufi, you've definitely earned it!:D
rufiangel 20th Mar 2015, 11:06 PM edit delete reply
rufiangel
XDDD Lol seamuffin!! Well, I'm glad you like seeing Madou all bloodied up since I did rough him up quite a bit XD (well, Kylie did anyway)

I totally agree that blood does that though, so I am also kinda weird like that XDDD *high five!*

And thankyew, I'm glad to take a short break - the Kylie vs Madou strips were a liiiittle labour intensive XD;;;
TheD-Wrek 20th Mar 2015, 11:14 PM edit delete reply
TheD-Wrek
All of my YUS! Kylie, you're the best!!! <3 <3 <3 But...ummm... yeah... next time, a little lower. Right in the nads! XD

Great job, Rufi-Pie!!! :D
rufiangel 21st Mar 2015, 12:08 AM edit delete reply
rufiangel
LOL, D. XD;;; Like I told Cici-muffin, too... Kylie doesn't hit below the belt! :P Knight's code of honour or something like that?

Thank you D~~! <3 I'm happy you're happy! XD;
DarkCore 21st Mar 2015, 12:30 AM edit delete reply
Kylie......Dont Die! If only some mircle of mircles just happened to come by and save them all Xb
rufiangel 21st Mar 2015, 1:40 PM edit delete reply
rufiangel
Hahaha, oh, if only indeed. ^^;
Spelledeg 21st Mar 2015, 1:07 AM edit delete reply
Spelledeg
NOOO KYLIE D:~ ...at least she got some hits on. Enough to wipe the grin off of his face anyway! This was a really intense fight, Rufi. Sooo well done! *v*

Kylie's gotta bounce back! ... I really thought she was gonna try to use her lethiance here, I was surprised she didn't. O: but maybe she's got one more go left in her...
rufiangel 21st Mar 2015, 1:44 PM edit delete reply
rufiangel
Awww, thank you Spellu! :D <3 I'm glad to hear that this sequence works!!

Kylie's got a few reasons why she would rather not use her Lethiace~ it's dangerous >.<

She's still alive, so that's something, right? XD;
mjkj 23rd Mar 2015, 1:49 PM edit delete reply
mjkj
Hmm, seeing that even if it is dangerous to use her lethiace there is nobody around for hundreds of iles (well,of course besides Nemi and the rest of the party...) - so it might be worth a try - except for the last scolding she received by Seia is still fresh in mind...
Lukkai 24th Mar 2015, 10:54 AM edit delete reply
Yeah... not really a lot of people around back then as well.
Chris the Blue 21st Mar 2015, 1:59 AM edit delete reply
Chris the Blue
Oh snap! She's dead!
Or dying! I can't tell!
rufiangel 21st Mar 2015, 1:45 PM edit delete reply
rufiangel
Don't worry, she's not dead-dead. XD;; Just, you know, HP now zero or one. XD;; (Not below negative bloodied value yet, in DnD 4.0 terms!)
Chris the Blue 21st Mar 2015, 5:03 PM edit delete reply
Chris the Blue
I didn't understand any of that.

I'm more Final Fantasy than DnD, so it's pretty much beyond my comprehension that one can still be alive with 0 HP.
rufiangel 22nd Mar 2015, 4:50 PM edit delete reply
rufiangel
XD Okay, well in FF terms... she's still revivable with a Phoenix Down, so she's not like Galuf. Did that help? XDDD
Chris the Blue 22nd Mar 2015, 6:18 PM edit delete reply
Chris the Blue
Oooooh, that makes more sense now.

I'm glad you explained it to me. Magical bird feather that bring you back to life makes WAY more sense than just being on the verge of death.
TheMentalist 22nd Mar 2015, 10:27 PM edit delete reply
TheMentalist
Which, incidentally, is why Rufi rarely shows birds in the comic... they were all featherless from the constant plucking in hopes of reviving the dead, and have gone into hiding to plot their vengeance upon the evil plucking jerks.
Chris the Blue 22nd Mar 2015, 10:31 PM edit delete reply
Chris the Blue
Everything is clear now.
rufiangel 24th Mar 2015, 12:25 AM edit delete reply
rufiangel
Shhh, Robert, you're not supposed to tell anyone these things XD
TheMentalist 24th Mar 2015, 10:32 AM edit delete reply
TheMentalist
Ugh, sorry, I forgot that the featherless birds are coming in chapter 6... *Facepalms at mirror.*
Lukkai 24th Mar 2015, 10:56 AM edit delete reply
Featherless birds belong in the kitchen.

Or what goes for one wherever you are at that moment.

Also thoroughly cooked.

Yum.
TheMentalist 24th Mar 2015, 11:40 AM edit delete reply
TheMentalist
Lukkai, did you read chapter 6 already? I swore that was the entire point!

:)
Lukkai 25th Mar 2015, 8:11 AM edit delete reply
I thought that was about the Great Chicken Rush.

And the rising problem of fake chicken.
Rinkel 21st Mar 2015, 2:58 AM edit delete reply
Rinkel
KYLIE NO!

Have a good break Rufi! <3
rufiangel 21st Mar 2015, 1:46 PM edit delete reply
rufiangel
Thank you Rinkel! XD;; <3 I'm sorry about Kylie~ XD;;;
Jarvi 21st Mar 2015, 5:46 AM edit delete reply
Jarvi
I don't know how I should feel right now so I shall remain worried :<
rufiangel 21st Mar 2015, 1:47 PM edit delete reply
rufiangel
Ah! *smooths out worried crease between Saari-nii's brows* It's okay, it's okay! At least, we've still got other party members alive and kicking at the moment, right? >_>
Jarvi 21st Mar 2015, 2:10 PM edit delete reply
Jarvi
I HOPE we have >:O
Matt Knab 21st Mar 2015, 5:49 AM edit delete reply
Matt Knab
Need some head lopping action to keep HIM down, it would seem.
rufiangel 21st Mar 2015, 1:48 PM edit delete reply
rufiangel
XD And even then, for some reason, I imagine his head just floating around cackling. LOL. XD;;;
JustNoPoint 21st Mar 2015, 7:19 AM edit delete reply
JustNoPoint
Maybe next time she should try "Ten Thousand Ginsu Blades"! Those would be much more effective than needles!
rufiangel 21st Mar 2015, 1:48 PM edit delete reply
rufiangel
LOL, you're right, that would be! XD She'd probably need a Buster Sword or something though!
Crestlinger 21st Mar 2015, 8:10 AM edit delete reply
And there's the last ditch attack. Kylie meet ground. Ground, Kylie.
rufiangel 21st Mar 2015, 1:48 PM edit delete reply
rufiangel
Yep, they have now been formally introduced and are now getting acquainted. XD;;
Allzephyr 21st Mar 2015, 9:24 AM edit delete reply
Allzephyr
Darn.
Slashing torso: Didn't work
Stabbing torso: Didn't work (slightly better)
Well, all that's left to do is:
Slashing off extra bits.

I recommend starting with the fingers and working upwards.
rufiangel 21st Mar 2015, 1:49 PM edit delete reply
rufiangel
XD;; To be fair, the slashing and stabbing did work; it's just that she probably needed at least one or two more hits to get it all the way through~!
kaiki83 21st Mar 2015, 4:17 PM edit delete reply
You should have a skills list on your party info page.

Lemme see:

Kylie: Trinity Slash, Merciless Moon, Ten Thousand Needles (lol Cactuar?)

Cain: Heal!(x100) Bless, Barrier, Eagle Wings

Ren: Constancy, Double Glaze

Nemi: Steal!

Michael: Strength Excess

Rince: Flame Fortress

Seia: Icicle Lance

Uhmm I can't remember ... anyone else pls feel free to add...
rufiangel 21st Mar 2015, 4:31 PM edit delete reply
rufiangel
Oooh... haha, I probably should revamp the party info page, yes. :) I could add a skill list!

Your list covers most of it unni! For reference, though, here's what you missed...
Kylie's also done Heaven's Wrath back in Chapter Three and that one Lethiace skill back in Chapter One.
Cain's cast Holy Palm (well, started it) back in Chapter One and he also (off-screen) cast a Full Heal on Kylie in the same chapter. Bright Howl is the strength booster he put on Kylie in this current chapter, against the criers. He nearly cast Angel's Kiss back in Chapter Two but he didn't quite finish before a glamia slave bit him in the neck. XD; That's a defense booster.
Ren also cast a Full Heal earlier on Renault in this chapter, and a variant of Barrier - 'Light Barrier'.
Rince also cast Dragon's Ribcage in the third chapter while attacking Madou and Sho, and Seia cast Ice Flare on the danrir rebel captain, which was the same thing that Kylie cast in Chapter One as well against Jinn.

Yes, I am a nerd about my own comic. XD;; Anyway, if I did actually miss anything feel free to add. XD;;
mjkj 23rd Mar 2015, 1:55 PM edit delete reply
mjkj
Ah, since we are at the topic of adding to the site, it would be nice to have some kind of reference for the local fauna... (but only after you have had your break, Rufi, and are not in stress anymore...)
rufiangel 24th Mar 2015, 12:25 AM edit delete reply
rufiangel
The local fauna? O_O Like, the glasscherries and mimiblossoms and stuff?
Lukkai 24th Mar 2015, 10:57 AM edit delete reply
Fauna. As in batmoles and the like. Plants are flora.
rufiangel 24th Mar 2015, 11:10 AM edit delete reply
rufiangel
OHHHHHH

YEAH I TOTALLY KNEW THAT

>________>

lol no I didn't, thanks for correcting me. Up until now I thought fauna and flora were interchangeable terms for some reason XDDD

So basically a monster manual? I do have a list of monsters in each chapter synopsis but I suppose some extra information couldn't hurt. Maybe I can do it during the break between Chapter Five and Six. :)
mjkj 24th Mar 2015, 4:15 PM edit delete reply
mjkj
Sorry Rufi, did not want to embarrass you... ^_^'

*hugs*

But yeah, something like that - but now that you mentioned it - a manual of the flora sounds good, too... ^_^'

I was thinking something permanently accessible *points up* like up there with the cast pages etc.

*hugs*

But keep in mind - only when you have time for that...

Lukkai 25th Mar 2015, 8:19 AM edit delete reply
A monster manual as part of the world description would really be cool. If you've got the time that is.

And don't worry about the fauna and flora thing. While everyone and their grandmother are using that term, only a few of them actually know what it means.
KAM 21st Mar 2015, 8:51 PM edit delete reply
KAM
He's pretty darn happy about how scary Lethian knights are.
rufiangel 22nd Mar 2015, 4:51 PM edit delete reply
rufiangel
Smiling is Madou's default mode. He's a smiley guy. XD
Lukkai 23rd Mar 2015, 7:38 AM edit delete reply
More of happy this worked as planned, it seems to me.

That last panel face, statement and emoticon do have a clear "Fu..! This could have gone seriously wrong!" feel to me.
KAM 23rd Mar 2015, 6:35 PM edit delete reply
KAM
I guess it could also work as a "Whew! Glad I'm still alive!" smile as well.
HapyCow 22nd Mar 2015, 9:25 AM edit delete reply
HapyCow
Haha I feel like I've said "dang, lethian Knights are scary" while reading this! Those exact words! :3 good stuff!
rufiangel 22nd Mar 2015, 4:51 PM edit delete reply
rufiangel
Hurray!! <3 :D That's exactly it!! <333

Thankyew Hapyyy XD <3 you made me happyyyy XD
Outlaw 24th Mar 2015, 9:40 AM edit delete reply
Outlaw
Man... He's one tough customer to smile after the barrage-o-stabbings he just took.

I'm still not used to seeing Kylie on the ground... it... makes me uncomfortable.
rufiangel 24th Mar 2015, 11:11 AM edit delete reply
rufiangel
Hahahaha, yep. I can think of very few things that rattle Madou enough to drop the smile for very long~

Awww, I-I'm sorry about Kylie on the ground... >__> she'll be up again eventually, don't worry! (though for how long I cannot say)
HeSerpenty 24th Mar 2015, 11:15 AM edit delete reply
HeSerpenty
Kyyyliiee!! D:
Don't worry girl...if Madou wasn't being constantly healed by Ren then you woulda won! D':.. but you gotta love that fight she has in her <333
Aw maaaaan I'm so worried about the group! Things aren't looking good T___T
rufiangel 25th Mar 2015, 11:52 PM edit delete reply
rufiangel
Correct, she would've won if she'd been equally buffed, too ;)

And yes, Kylie never goes down easy! :P

Sorry to worry you too... XD;;; But don't worry, when things get at their absolute worst, the only thing it can do thereonout is get better. ;)
Headgamer 25th Mar 2015, 4:36 AM edit delete reply
Headgamer
This fight may have been hard for you to draw, but you did an amazing job with it!

Can't wait to see what happens. ^_^
(And for a Green Mage summoner to apper sometime maybe? :D )
rufiangel 25th Mar 2015, 11:53 PM edit delete reply
rufiangel
Awww, THANK YOU Headgamer!! <3 I really appreciate the support and encouragement there! :) It was challenging but I enjoyed drawing this fight a lot <3

A Green Mage summoner appears next chapter. FYI. ;D